Trening mięśni brzucha – Ćwiczenia na mięśnie brzucha

      Możliwość komentowania Trening mięśni brzucha – Ćwiczenia na mięśnie brzucha została wyłączona
Ćwiczenie brzucha

Wraz ze zbliżającym się okresem letniego wypoczynku wzrasta nasza aktywność fizyczna. Trend ten powtarza się rok rocznie, ponieważ wielu z nas brakuje wystarczająco silnej woli aby uprawiać sporty głównie te sylwetkowe – przez cały rok. Przychodzi jednak sezon letni i każdy chce wyglądać dobrze na plaży czy na basenie.

Trening mięśni brzucha

Trening mięśni brzucha powinniśmy rozpocząć od ułożenia sobie dobrze zbilansowanej diety, uwzględniając przede wszystkim makroskładniki – białka, węglowodany i tłuszcze. Jeżeli chcemy zrzucić z brzucha zbędny balast w postaci tłuszczu to zdecydowanie powinniśmy zredukować ilość kalorii i węglowodanów w naszej diecie. Głównie tych przetworzonych, takich jak smakowe jogurty, gotowe dania z puszek czy torebek, nie wspominając już o potrawach serwowanych w sieciach takich jak Burger King czy KFC.

Po dopięciu diety możemy zabrać się już za sam trening mięśni brzucha, który o dziwo nie składa się z tysięcy pełnych brzuszków, a przede wszystkim z wielu wielostawowych ćwiczeń, takich jak martwy ciąg, przysiad ze sztangą, wyciskanie na ławce leżąc, czy podciąganie się na drążku. Ćwiczenia te angażują również inne partie mięśniowe, jednakże brzuch w tym przypadku angażowany jest w sposób dostateczny, pozwalając na osiągnięcie sześcio lub ośmiopaka. Jeśli chodzi o trening brzucha, to wystarczy wykonywać go raz lub dwa razy w tygodniu, tak jak każdą inną partię mięśniową, wykonując standardowo trzy lub cztery ćwiczenia po trzy lub cztery serie. Warto swoją uwagę zwrócić również w stronę aerobów i interwałów, które w świetny sposób palą nadmiar tkanki tłuszczowej, relatywnie przyczyniając się do odsłonienia posiadanych przez każdego mięśni brzucha.